مصاحبه آرشیو خبر ها
از پیوستن به یوونتوس شرمنده ام!

از پیوستن به یوونتوس شرمنده ام!

 

نیکولاس آنلکا مهاجم فرانسوی یوونتوس در نیم فصل دوم 2012‐2013 در گفتگوی اختصاصی با Tutto juve به سوالات میرکو دی‌ناتاله پاسخ داده و در خصوص یووه، کریستیانو رونالدو، آدرین رابیو، خریدهای تابستانی این باشگاه و دوران کوتاه‌مدت حضورش در تورین صحبت‌های جالب توجهی کرده است.

 

نیکولاس؛ مدت‌هاست خبری از شما نیست. کجا هستی و چه می‌کنی؟

 

چند وقتی است که همکاری‌ام با باشگاه لیل تمام شده است. همانطور که احتمالاً می‌دانید مدتی به عنوان مربی آموزش‌دهنده مهاجمان این تیم مشغول به کار بودم. تجربه فوق‌العاده‌ای بود. کلاس مربیگری‌ام نیز مدتی است به پایان رسیده و به زودی می‌توانم رسماً به عنوان یک مربی فصل جدید فعالیت‌هایم در فوتبال را آغاز کنم. (خنده)

 

به کار در ایتالیا فکر می‌کنی؟

 

چراکه ‌نه! من کشور شما را خیلی دوست دارم. همسرم باربارا هم که اصالتاً ایتالیایی است. رقابت‌های فوتبال در ایتالیا همیشه بازیکنان بزرگ و مربیان بسیار خوبی داشته است. من واقعاً تاریخ فوتبال ایتالیا را دوست دارم.

 

حق با توست اما متأسفانه بر خلاف گذشته که سری A بهترین لیگ اروپا بود، در حال‌حاضر به‌نظر می‌رسد این عنوان به لیگ برتر انگلستان رسیده است.

 

اتفاقاً معتقدم سری A همچنان یکی از معتبرترین رقابت‌های فوتبال در اروپاست حتی اگر همانند دهه 90 و اوایل دهه 2000 در اوج نباشد. هنوز می‌توان در این لیگ، فضای رقابتی، نمایش‌های تاکتیکی و بازی‌‎های زیبا را دید. کیفیت لیگ برتر نیز همانطور که اشاره کردید بسیار ارتقاء پیدا کرده که البته بیشتر به خاطر حضور کمپانی‌ها و قدرت‎‌های اقتصادی در این لیگ است.

 

 

 

آنتونیو کونته به عنوان یکی از اسطوره‌های کلیدی یوونتوس امسال به تیم رقیب پیوست. این خبر شما را غافلگیر نکرد؟

 

راستش نه؛ ابداً از پیوستن او به جمع نراتزوری تعجب نکردم. درست است که اینتر همیشه رقیب یوونتوس بوده اما یووه هم یک مربی بسیار خوب را به خدمت گرفته است. آنتونیو یک راهنمای فنی عالی است و مطمئن هستم که در اینتر عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای خواهد گذاشت.

 

هموطن شما آدرین رابیو سرانجام یوونتوس را به بارسلونا ترجیح داد و به بیانکونری پیوست. به نظر شما انتخاب او درست بود؟

 

فکر می‌کنم رابیو با رفتن به یوونتوس انتخاب خوبی را انجام داد. یووه قهرمان 8 سال اخیر رقابت‌های سری A و یکی از فوق‌العاده‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اروپا به حساب می‌آید. البته بارسلونا نیز همانند یووه یکی از معتبرترین باشگاه‌های اروپاست و اگر انتخاب نهایی او این تیم بود نیز همین را می‌گفتم. با این حال به انتخاب او احترام می‌گذارم. آدرین در یووه موفقیت‌های فراوانی کسب خواهد کرد و هواداران به او علاقه‌مند خواهند شد.

 

کریستیانو رونالدو دومین فصلش با یووه را آغاز خواهد کرد. نظر شما درباره او چیست؟

 

فکر می‌کنم عملکرد رونالدو بهتر از سال گذشته باشد. او خیلی زود با فوتبال ایتالیا سازگار شد و با لباس یووه خوش درخشید. شکی ندارم که او امسال قوی‌تر از سال گذشته خواهد بود و بدون آنکه خطر مصدومیت او را تهدید کند بار دیگر برای بیانکونری گل‌های فراوانی به ثمر خواهد رساند و این تیم را در راه رسیدن به اهداف مدنظرش کمک خواهد کرد.

 

خریدهای تابستانی یوونتوس را برای موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا کافی می‌دانید؟

 

یووه بازیکنان باکیفیتی را خریده و در حوزه استراتژی خرید بازیکن بسیار هوشمندانه عمل کرده است. به هر حال پیدا کردن بازیکنانی با پارامترها و کیفیت‌های مدنظر این باشگاه کار ساده‌ای نیست. برای تحلیل بهتر نیاز به صبر است. بازیکنان برای جا افتادن بیشتر با تیم نیاز به چند ماه زمان دارند.

 

 

چه خاطره‌ای از حضور چند ماهه‌تان در یوونتوس دارید؟

 

راستش بیشتر از آنکه خاطره خوبی از حیث فوتبالی در یووه داشته باشم، بازیکنان و دوستان فوق‌العاده‌ای که در این تیم پیدا کردهم به همراه هواداران بی‌نظیر و مدیران این باشگاه در ذهنم مانده‌اند.

 

چطور؟

 

راستش پیشنهاد یوونتوس را در آن زمان پذیرفتم چون تیم اول ایتالیا و البته باشگاهی فوق‌العاده بود. با این حال حضور در این تیم یکی از بدترین تجربه‌های دوران فوتبال من بود چراکه فقط 3بازی و جمعاً 45 دقیقه فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کردم.

 

انگار خاطرات چندان خوبی از یووه نداری؟

 

صادقانه بگویم وقتی کسی در مورد یوونتوس با من صحبت می‌کند سعی می‌کنم فوراً موضوع را عوض کنم. از این انتقال شرمنده‌ام. البته به هیچ عنوان قصد بی احترامی به این تیم را ندارم اما به جز یووه در تمام تیم‌هایی که بازی کرده‌ام گلزنی کردم و افسوس که نتوانستم در تورین این روال را تکرار کنم.

 

نیکولاس ممنون از اینکه پاسخگوی ما بودی؛ برایت آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

من هم از شما تشکر می‌کنم.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: